dilluns, 11 d’octubre del 2010

Repassem abans de l'examen


  • Per repassar l'ús de la B i la V, podeu anar a aquest enllaç. Hi trobareu diverses activitats per practicar les normes treballades a la primera unitat didàctica.
  • Després de llegir l'entrada anterior del bloc, "Les llengües romàniques", has de ser capaç de contestar les següents qüestions: 
    • Quina relació existeix entre el llatí i les llengües romàniques?
    • Quines llengües romàniques coneixes? Esmenta’n almenys quatre i digues on es parlen.
  • Ara, anem a recordar quin és l'ús adequat de les paraules següents: adreça, direcció, recolzar, donar suport. Completa les oracions amb les paraules proposades. Si tens dubtes, pots recórrer als diccionaris que trobaràs a la barra lateral situada a l'esquerra del bloc.
    • Joan ......................... a eixa iniciativa. 
    • No sé on viu Miquel, tens la seua ........................?
    • Si vols anar a Benissa, agafa la carretera en ....................... a la costa.
    • ......................... els llibres i no cauran.
  • Ordena alfabèticament els grups de paraules següents:
    • a) cavall / egua / conill / pollastre / gos / porc / vaca / ànec / cabra / ovella
    • b) cama / cendra / ciri / cràter / cridar / caragol / clauer / cullera / covard / club
  • Digues a quina categoria gramatical corresponen les següents paraules: bresquilla, i, mai, miraré, aquell, suau, tu, quatre, el, fins, ho, però, ahir, jersei, o, amb, nosaltres, natural, convenç, ma.
  • Actualment diferenciem els gèneres literaris següents:
    • ............................: la literatura escrita en vers.
    • ...............................: literatura escrita en prosa amb predomini de la narració i la descripció.
    • ............................: literatura en forma de diàleg destinada a la representació.
    • ............................: literatura escrita en prosa, en la qual l’autor opina sobre un tema.
  • Separa el lexema del morfema i indica la persona, el nombre i el temps d’aquestes formes verbals.
    • escoltaven: _______________________________________________
    • conduïsc: ________________________________________________
    • diguérem: ________________________________________________
    • sentia: __________________________________________________
    • perd: __________________________________________________

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada