- Per repassar l'ús de la B i la V, podeu anar a aquest enllaç. Hi trobareu diverses activitats per practicar les normes treballades a la primera unitat didàctica.
- Després de llegir l'entrada anterior del bloc, "Les llengües romàniques", has de ser capaç de contestar les següents qüestions:
- Quina relació existeix entre el llatí i les llengües romàniques?
- Quines llengües romàniques coneixes? Esmenta’n almenys quatre i digues on es parlen.
- Ara, anem a recordar quin és l'ús adequat de les paraules següents: adreça, direcció, recolzar, donar suport. Completa les oracions amb les paraules proposades. Si tens dubtes, pots recórrer als diccionaris que trobaràs a la barra lateral situada a l'esquerra del bloc.
- Joan ......................... a eixa iniciativa.
- No sé on viu Miquel, tens la seua ........................?
- Si vols anar a Benissa, agafa la carretera en ....................... a la costa.
- ......................... els llibres i no cauran.
- Ordena alfabèticament els grups de paraules següents:
- a) cavall / egua / conill / pollastre / gos / porc / vaca / ànec / cabra / ovella
- b) cama / cendra / ciri / cràter / cridar / caragol / clauer / cullera / covard / club
- Digues a quina categoria gramatical corresponen les següents paraules: bresquilla, i, mai, miraré, aquell, suau, tu, quatre, el, fins, ho, però, ahir, jersei, o, amb, nosaltres, natural, convenç, ma.
- Actualment diferenciem els gèneres literaris següents:
- ............................: la literatura escrita en vers.
- ...............................: literatura escrita en prosa amb predomini de la narració i la descripció.
- ............................: literatura en forma de diàleg destinada a la representació.
- ............................: literatura escrita en prosa, en la qual l’autor opina sobre un tema.
- Separa el lexema del morfema i indica la persona, el nombre i el temps d’aquestes formes verbals.
- escoltaven: _______________________________________________
- conduïsc: ________________________________________________
- diguérem: ________________________________________________
- sentia: __________________________________________________
- perd: __________________________________________________
dilluns, 11 d’octubre del 2010
Repassem abans de l'examen
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada