Podeu fer aquesta activitat d'omplir buits per practicar les normes de la B i la V. I també podeu aventurar-vos amb aquest altre exercici.
Abans, però, recordeu les regles d’ortografia treballades al llibre:
- Pretèrit imperfet -ava.
- Paraules acabades en -u que canvien a v. Exemple: neu / nevar.
- Paraules acabades en -p que canvien a b . Exemple: llop / lloba.
Si en voleu saber més sobre l'ús de la B i la V, podeu llegir Ruaix.
Hola,soc Mónica de 2nC.
ResponEliminaHe fet la prova de b o v domplir buits
me e equivocat en molts puestos
Hola! Sóc Sergio de 2n C. He fet la pàgina de V o B i tenia un 70% correctes.
ResponEliminaHola!
ResponEliminaSóc Melissa de 2C
He fet l'activitat d'omplir buits,m'ha resultat més complicat les paraules que no he sentit moltes voltes, i tame algunes frases, he tingut un poquet de cada lloc respecte als errors.
Hola!
ResponEliminasóc david de 2ºC.
1. Joana passava __________ carrer quan la vaig saludar.
b) pel
2. Les seues propostes __________ idees noves resulten absurdes __________ horroroses.
a) e / u
3. El color __________ del cel ha __________ i ha passat a ser gris.
b) blavós / canviat
4. Quina és la paraula que està ben separada sil·làbicament?
a) ar-ros-sar
5. Com s'escriu en lletres la quantitat 25.412 monedes?
c) vint i cinc mil quatre-cents dotze
6. Sempre que eixia un programa informàtic nou, el __________.
c) provava
7. La __________ ha sigut molt beneficiosa.
c) pluja de gener
8. Quina és la frase que està ben escrita?
a) Jugant amb la pilota s’ha fet mal a la mà.
9. __________, ja han __________ el supermercat!
b) Josep / obert
10. Has arribat al lloc pel camí més __________.
c) llarg
11. Aquell viatge li feia molta __________ i, per això, estava tan __________.
a) il·lusió / feliç
12. Eixa __________ és molt __________ trobar-la a l'estiu.
c) herba / habitual
13. Els __________ del meu veí són molt __________.
a) gossos / lletjos
14. Podeu connectar l'aire __________?
c) condicionat
15. He de comprar piles per al __________ a distància del televisor.
b) comandament
16. Els semàfors regulen el __________ del carrer.
c) trànsit
17. Encara recorde la __________ de matemàtiques de la meua escola!
c) mestressa
18. S'ha de torcar __________ de la taula de ___________.
c) la pols / l'alcaldessa
19. Demà __________ la nit no pense eixir de casa.
b) a
20. He contractat __________ de vida.
b) una segurança
Hola soc Celia
ResponEliminahe fet el 91% en la activitat de b o v
hola sóc Andrea de 2n c
ResponEliminahe fet l'exercici de b o v i he tret:81%.
Hola soc Hector
ResponEliminahe fet el 81% en la activitat de b o v
Jo també igual, 81%, i, també em dic Hector
EliminaHola soc Hector i he trobat el romançTota fadrina que es determine
ResponEliminaen arramblar-se propet de mi,
tindrà alegria perquè sóc jove,
preciós, guapo i molt bon fadrí.
I quan faig compte de parlar amb ella
me se subleva lo meu gafarró,
que em vaig comprar a la Plaça Nova,
allà a la fira de Castelló.
Vaig fer una compra en pocs quartos,
sense pensar-m'ho aquell matí,
que vaig comprar-me per divertir-me
una clavilla de violí.
I si la perdo, ja sé lo que em toca,
que a mi la broma me s'haurà acabat,
perquè les xiques d'avui en dia
sense clavilla no en volen cap.
Es menester gràcia i sal
per a tocar l'instrument,
i apretar fort la clavilla,
lo que sigue intel·ligent.
I en la clavilla apretà,
lo tornillo ben posat,
lo goig mai se li acaba
a un matrimoni casat.
Haurem de matinar molt
si a la plaça volem anar
per ajustar una ratera
si a cas la podem comprar.
Que sigue bona i bonica
i valgue poquets diners,
i en qüestió d'agarrar rates
que tingue tot l'interès.
Quan un s'enviuda, sap què li toca:
los primers dies, sempre pensa
quan disfrutava de la barraca
que en poques xapes se va comprar.
Allí xalava i es divertia
perquè ell ere algo aficionat
en passar un rato fent la cacera
dintre del seu terme, sense filat.
Tot fadrí jove que en pocs quartos
a la cacera tingue afició,
ja es pot comprar una ratera
i agarrar rates en precaució.
I quan estiguen dins la ratera,
que no les deixe mai escapar,
hasta que acaben de fer la seua
en sortir lliures sense chillar.
La filla de Clava-tatxes
d'allí del carrer del Pont
per obrir tant la ratera
la va despreciar tothom.
A compte de dur sabates
duia botes de muntar,
i tan de pressa pujava
que no sabia baixar.
Quan la ratera s'obri i es tanca,
allavons xalen los ratolins,
i quan se solten, van per les cases
donant enfado a tots los veïns.
Jo no voldria que a casa meua,
mai en la vida se'n soltés cap,
mes que s'estessen dins la ratera
i així estarien salves del gat.
La meua rata quan era jove
sempre buscava engabiar-se bé,
i ara que es vella, allí a on se troba
busca i desitja també estar bé.
Perquè la rata si està oprimida
quasi bon llustre mai lo tindrà,
i així, quan jugue i face la seua,
tothom procura en deixar-la estar.
Vamos, anem al final,
perquè això s'ha d'acabar,
la masurca ratera
que ja l'hau sentit cantar.
Después farem palmateo,
quan això s'haigue acabat,
i en direm si està bonica
la masurca del filat.
Dono un consell per final
als fadrins dels vint-i-dos:
"Que si no tenen ratera
no poden ser caçadors.
I si a cas se'n compren una,
l'han de saber conservar,
perquè això de la ratera
és lo millor que avui hi ha".
FI
Hola sóc Toni he fet els exercicis de la b i de la v i he tret un 85%.
ResponEliminahola alicia soc aaron de 2n c he fet en casa els exercicis de la v i b i el meu percentatge era de un 75%.
ResponEliminaHola!
ResponEliminaSóc David de 2n C. He tret un 85% en la de b i v.