dimecres, 19 de maig del 2010

Repassem per a l'examen

1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
a) Vine (de temps) ______________________________ a ma casa.
b) Corre (de quantitat) ____________________________ per la pista.
c) Escriu (de manera) ______________________________l’exercici.
d) Caminem (de lloc) ______________________________ del recinte.
e) ________________ (d’afirmació) tens tota la raó.
f) _________________ (de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.

2. Completa les següents oracions amb: 
quan o quant
a) No m’espereu, no sé encara _______ acabaré la faena.
b) _______ pagues al mes per fer natació?
c) ______ passe l’estiu, tornarem a fer passejades per la serra Mariola.
no més o només
d) Vés al forn i compra _________ un pa.
e) Crec que l’examen tindrà __________ de deu preguntes.

3. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
a) Vés-te’n a casa ___________ comence a ploure. (temporal)
b) Han portat les fotos __________ els he dit. (locativa)
c) Compra creïlles________ cebes. (copulativa)
d) S’ha enfadat amb tu ________ li has parlat malament. (causal)
e) Dóna-li records nostres_________ el veus. (condicional)

4. Escriu els antònims d'aquestes paraules utilitzant els prefixos adients.
 exacte, precís, llegible, conforme, legal, necessari, moral, madur, lícit, muntar, funció, agradable.

5. De quina classe són els adverbis i locucions adverbials següents?

al costat, de seguida, bé, poc, bruscament, a la nit, una miqueta, davall, bona cosa, així

6. Forma l’antònim de les paraules entre parèntesis afegint els prefixos in-, im- il-, des- i anti-.

a) El camí estava ........................... (transitable) a causa de les pluges.
b) Faig servir el microones per a ......................... (congelar) aliments.
c) Andreu pensa que Joan és un home .......................... (madur).
d) Em sembla ...................... (lògica) la resposta que has donat.
e) Pintaré la paret amb un producte .............................. (humitat).

7. Localitza els adverbis de les oracions següents i indica al costat la classe de CC.

a) El convidat arribà tard a la inauguració.
b) Si no pots aguantar-te, vés-te'n fora.
c) La senyora respongué ràpidament a totes les preguntes.
d) Menja poc i per això pren vitamines.
e) L'encarregat deixà allí totes les peces de metall.

8. Classifica els complements circumstancials següents segons l'element que en fa la funció (adverbi / locució / sintagma adverbial / sintagma nominal / oració preposicional).

a) Ton pare arriba dilluns.
b) Has estudiat prou.
c) No isques al carrer.
d) Aquesta nit plourà.
e) Travessa el carrer per on et dic.
f) A poc a poc solta l'accelerador.
g) Viatjarà amb bona companyia.
h) L'arrapà de dalt a baix.
i) Ací lloguen apartaments.
j) Se n'anà sense que s'adonaren.

9. Completa amb r o rr els espais buits de les paraules següents:

a....quebisbe
ca....a
a....acada
....omànica
he....mètic
ensabona....
contra....evolució
ca....o
....ecord
anti....obatori
fol....e
con....eu
Mont-....oig
senye....a
Almasso....a

24 comentaris:

  1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
    Respostes
    1. qroeimcepqpwm3. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
      a) Vés-te’n a casa ___abans que________ comence a ploure. (temporal)
      b) Han portat les fotos ____que____ els he dit. (locativa)
      c) Compra creïlles_____y___ cebes. (copulativa)
      d) S’ha enfadat amb tu _____perque___ li has parlat malament. (causal)
      e) Dóna-li records nostres____si _____ el veus. (condicional)
      andrea

      Elimina
  2. 1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
    a) Vine (de temps) _______demà_______________________ a ma casa.
    b) Corre (de quantitat) __________molt__________________ per la pista.
    c) Escriu (de manera) __________bé____________________l’exercici.
    d) Caminem (de lloc) __________al bany____________________ del recinte.
    e) _____Sí,___________ (d’afirmació) tens tota la raó.
    f) _____No____________ (de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.


    2. Completa les següents oracions amb:quan o quant
    a) No m’espereu, no sé encara __quan_____ acabaré la faena.
    b) ___Quant____ pagues al mes per fer natació?
    c) Quan______ passe l’estiu, tornarem a fer passejades per la serra Mariola.
    no més o només
    d) Vés al forn i compra __quan_______ un pa.
    e) Crec que l’examen tindrà __quant________ de deu preguntes.

    4. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
    a) Vés-te’n a casa __avans que_________ comence a ploure. (temporal)
    b) Han portat les fotos _____on_____ els he dit. (locativa)
    c) Compra creïlles___i_____ cebes. (copulativa)
    d) S’ha enfadat amb tu ___per que_____ li has parlat malament. (causal)
    e) Dóna-li records nostres______si___ el veus. (condicional)

    alicia soc débora...!! =)*

    ResponElimina
  3. borja i alex
    1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
    a) Vine (de temps) hui a ma casa.
    b) Corre (de quantitat) _________molt___________________ per la pista.
    c) Escriu (de manera) ____________________correctament__________l’exercici.
    d) Caminem (de lloc) ______lentament_____el recinte.
    e) ____si_____ (d’afirmació) tens tota la raó.
    f) _______________no__ (de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.

    ResponElimina
  4. hola soc saul
    1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
    a) Vine (de temps) ja a ma casa.
    b) Corre (de quantitat) molt per la pista.
    c) Escriu (de manera) be l’exercici.
    d) Caminem (de lloc) dins del recinte.
    e)dacord(d’afirmació) tens tota la raó.
    f) no(de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.


    2. Completa les següents oracions amb:

    quan o quant
    a) No m’espereu, no sé encara quan acabaré la faena.
    b) quant pagues al mes per fer natació?
    c) quan passe l’estiu, tornarem a fer passejades per la serra Mariola.

    no més o només
    d) Vés al forn i compra nomes un pa.
    e) Crec que l’examen tindrà nomes de deu preguntes.

    4. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
    a) Vés-te’n a casa abans que comence a ploure. (temporal)
    b) Han portat les fotos que els he dit. (locativa)
    c) Compra creïlles amb cebes. (copulativa)
    d) S’ha enfadat amb tu per que li has parlat malament. (causal)
    e) Dóna-li records nostres si el veus. (condicional)
    Enviat per Alícia a 4:19

    ResponElimina
  5. 1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
    a) Vine (de temps) ___demà___________________________ a ma casa.
    b) Corre (de quantitat) _______molt_____________________ per la pista.
    c) Escriu (de manera) ___________bé___________________l’exercici.
    d) Caminem (de lloc) ____________per dins__________________ del recinte.
    e) _sí_______________ (d’afirmació) tens tota la raó.
    f) _No________________ (de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.
    Andrea

    ResponElimina
  6. SOM CRISTOBAL Y CRISTIAN DE 2ºD
    1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
    a) Vine ja a ma casa.
    b) Corre molt per la pista.
    c) Escriu be l’exercici.
    d) Caminem dins del recinte.
    e)Dacord tens tota la raó.
    2. Completa les següents oracions amb:

    quan o quant
    a) No m’espereu, no sé encara quan acabaré la faena.
    b) quant pagues al mes per fer natació?
    c) quan passe l’estiu, tornarem a fer passejades per la serra Mariola.

    no més o només
    d) Vés al forn i compra nomes un pa.
    e) Crec que l’examen tindrà nomes de deu preguntes.

    3. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
    a) Vés-te’n a casa abans que comence a ploure.
    b) Han portat les fotos que els he dit.
    c) Compra creïlles amb cebes.
    d) S’ha enfadat amb tu per que li has parlat malament.
    e) Dóna-li records nostres si el veus.

    f) no estic disposada a suportar eixes bromes

    ResponElimina
  7. 2. Completa les següents oracions amb:

    quan o quant
    a) No m’espereu, no sé encara ___quan____ acabaré la faena.
    b) _____quant__ pagues al mes per fer natació?
    c) _____quan_ passe l’estiu, tornarem a fer passejades per la serra Mariola.

    no més o només
    d) Vés al forn i compra _______només__ un pa.
    e) Crec que l’examen tindrà ____no més______ de deu preguntes.
    Andrea

    ResponElimina
  8. 1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
    a) Vine (de temps) promte______________________________ a ma casa.
    b) Corre (de quantitat) ___________________molt_________ per la pista.
    c) Escriu (de manera) ___________ be ___________________l’exercici.
    d) Caminem (de lloc) _______________per dins _______________ del recinte.
    e) _________Si_______ (d’afirmació) tens tota la raó.
    f) __________No_______ (de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.


    2. Completa les següents oracions amb:
    quan o quant
    a) No m’espereu, no sé encara _quan______ acabaré la faena.
    b) Quant_______ pagues al mes per fer natació?
    c) ___Quan___ passe l’estiu, tornarem a fer passejades per la serra Mariola.

    no més o només
    d) Vés al forn i compra ___només______ un pa.
    e) Crec que l’examen tindrà ________no més__ de deu preguntes.

    3. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
    a) Vés-te’n a casa ____que començe_______ comence a ploure. (temporal)
    b) Han portat les fotos _______que els he ___ els he dit. (locativa)
    c) Compra creïlles___i_____ cebes. (copulativa)
    d) S’ha enfadat amb tu __per que ______ li has parlat malament. (causal)
    e) Dóna-li records nostres__si _______ el veus. (condicional)

    Paula Boscà López 2n D

    ResponElimina
  9. juan manuel


    1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
    a) Vine (de temps) ___demà___________________________ a ma casa.
    b) Corre (de quantitat) _______molt_____________________ per la pista.
    c) Escriu (de manera) ___________bé___________________l’exercici.
    d) Caminem (de lloc) ____________per dins__________________ del recinte.
    e) _sí_______________ (d’afirmació) tens tota la raó.
    f) _No________________ (de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.

    ResponElimina
  10. som cristobal y cristian de 2ºd
    4. Escriu els antònims d'aquestes paraules utilitzant els prefixos adients.
    exacte, precís, llegible, conforme, legal, necessari, moral, madur, lícit, muntar, funció, agradable.

    inexacte,inprecis,illegible,desconforme,ilegal,innecessari,inmoral,inmadur,ilicit,desmuntar,desagradable

    ResponElimina
  11. a) Vés-te’n a casa abans que comence a ploure. (temporal)
    b) Han portat les fotos que els he dit. (locativa)
    c) Compra creïlles amb cebes. (copulativa)
    d) S’ha enfadat amb tu per que li has parlat malament. (causal)
    e) Dóna-li records nostres si el veus. (condicional)

    ResponElimina
  12. Söc Tatiana:

    1.
    a) ara/ a poqueta nit
    b) molt/ un fum
    c) ràpidament/ a la força
    d) fora/ a la dreta
    e) sí/ en efecte
    f) no/ de cap manera

    2.
    a)quan
    b)quant
    c)quan
    d)només
    e)no més

    ResponElimina
  13. 3. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
    a) Vés-te’n a casa ___abans que________ comence a ploure. (temporal)
    b) Han portat les fotos ____que____ els he dit. (locativa)
    c) Compra creïlles_____y___ cebes. (copulativa)
    d) S’ha enfadat amb tu _____perque___ li has parlat malament. (causal)
    e) Dóna-li records nostres____si _____ el veus. (condicional)
    andrea

    ResponElimina
  14. 1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
    a) Vine (de temps) ______________________enseguida________ a ma casa.
    b) Corre (de quantitat) ______________depresa______________ per la pista.
    c) Escriu (de manera) ___________________correctament___________l’exercici.
    d) Caminem (de lloc) ______________________fóra________ del recinte.
    e) ____________Segur.____ (d’afirmació) tens tota la raó.
    f) _____________No____ (de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.


    2. Completa les següents oracions amb:
    quan o quant
    a) No m’espereu, no sé encara ____quan___ acabaré la faena.
    b) _____quant__ pagues al mes per fer natació?
    c) ___quan___ passe l’estiu, tornarem a fer passejades per la serra Mariola.
    no més o només
    d) Vés al forn i compra ____només_____ un pa.
    e) Crec que l’examen tindrà __no més________ de deu preguntes.

    3. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
    a) Vés-te’n a casa ___________ comence a ploure. (temporal)
    b) Han portat les fotos __________ els he dit. (locativa)
    c) Compra creïlles________ cebes. (copulativa)
    d) S’ha enfadat amb tu ________ li has parlat malament. (causal)
    e) Dóna-li records nostres_________ el veus. (condicional)

    4. Escriu els antònims d'aquestes paraules utilitzant els prefixos adients.
    exacte, precís, llegible, conforme, legal, necessari, moral, madur, lícit, muntar, funció, agradable.
    ZYGI

    ResponElimina
  15. Sóc Tatiana:

    3.
    a) abans que
    b) on
    c) i
    d) perquè
    e) si

    4.
    inexacte, imprecís, il·legible, disconforme, il·legal, innecessari, desmuntar, immadur, immoral, desagradable, disfunció, il·lícit

    ResponElimina
  16. Hola, sóc Sara.
    .
    1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
    a) Vine ja a ma casa.
    b) Corre molt per la pista.
    c) Escriu be l’exercici.
    d) Caminem dins del recinte.
    e)Dacord tens tota la raó.

    ResponElimina
  17. Sóc Sara
    2.
    a)quan
    b)quant
    c)quan
    d)només
    e)no més

    ResponElimina
  18. Sóc Sara:
    3. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
    a) Vés-te’n a casa ____que començe_______ comence a ploure. temporal
    b) Han portat les fotos _______que els he ___ els he dit. locativa
    c) Compra creïlles___i_____ cebes. copulativa
    d) S’ha enfadat amb tu __per que ______ li has parlat malament. causal
    e) Dóna-li records nostres__si _______ el veus. condicional

    ResponElimina
  19. Soc Neeereea :)
    1)
    a demá
    b molt
    c regular
    d albany
    e si
    f no
    2)
    a quan
    b quant
    c quan
    d només
    e no més

    ResponElimina
  20. Holaaaaaaa sóc Ainoa i Sara
    1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
    a) Vine (de temps) __________________hui____________ a ma casa.
    b) Corre (de quantitat) ___________________molt_________ per la pista.
    c) Escriu (de manera) _______________bé_______________l’exercici.
    d) Caminem (de lloc) ______________dins________________ del recinte.
    e) ___________Sí_____ (d’afirmació) tens tota la raó.
    f) ________No_________ (de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.

    2. Completa les següents oracions amb:
    quan o quant
    a) No m’espereu, no sé encara _quan______ acabaré la faena.
    b) _____quant__ pagues al mes per fer natació?
    c) ____quan__ passe l’estiu, tornarem a fer passejades per la serra Mariola.
    no més o només
    d) Vés al forn i compra ________només_ un pa.
    e) Crec que l’examen tindrà __nomes________ de deu preguntes.

    3. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
    a) Vés-te’n a casa _abans ___ comence a ploure. (temporal)
    b) Han portat les fotos ____que______ els he dit. (locativa)
    c) Compra creïlles________i cebes. (copulativa)
    d) S’ha enfadat amb tu ____perqué____ li has parlat malament. (causal)
    e) Dóna-li records nostres si_ el veus. (condicional)

    4. Escriu els antònims d'aquestes paraules utilitzant els prefixos adients.
    inexacte, imprecís, il·legible, disconforme, il·legal, innecessari, desmuntar, immadur, immoral, desagradable, disfunció, il·lícit
    5. De quina classe són els adverbis i locucions adverbials següents?
    al costat, de seguida, bé, poc, bruscament, a la nit, una miqueta, davall, bona cosa, així
    -de lloc,de temps,de manera,de quantitat,de manera, de temps,de quantitat,de lloc,de quantitat,de manera
    6. Forma l’antònim de les paraules entre parèntesis afegint els prefixos in-, im- il-, des- i anti-.

    a) El camí estava ..............intransitable............. (transitable) a causa de les pluges.
    b) Faig servir el microones per a ......................... (congelar) aliments.
    c) Andreu pensa que Joan és un home .......................... (madur).
    d) Em sembla ...................... (lògica) la resposta que has donat.
    e) Pintaré la paret amb un producte .............................. (humitat).

    7. Localitza els adverbis de les oracions següents i indica al costat la classe de CC.

    a) El convidat arribà tard a la inauguració.
    b) Si no pots aguantar-te, vés-te'n fora.
    c) La senyora respongué ràpidament a totes les preguntes.
    d) Menja poc i per això pren vitamines.
    e) L'encarregat deixà allí totes les peces de metall.

    8. Classifica els complements circumstancials següents segons l'element que en fa la funció (adverbi / locució / sintagma adverbial / sintagma nominal / oració preposicional).

    a) Ton pare arriba dilluns.
    b) Has estudiat prou.
    c) No isques al carrer.
    d) Aquesta nit plourà.
    e) Travessa el carrer per on et dic.
    f) A poc a poc solta l'accelerador.
    g) Viatjarà amb bona companyia.
    h) L'arrapà de dalt a baix.
    i) Ací lloguen apartaments.
    j) Se n'anà sense que s'adonaren.

    9. Completa amb r o rr els espais buits de les paraules següents:

    a....quebisbe
    ca....a
    a....acada
    ....omànica
    he....mètic
    ensabona....
    contra....evolució
    ca....o
    ....ecord
    anti....obatori
    fol....e
    con....eu
    Mont-....oig
    senye....a
    Almasso....a

    ResponElimina
  21. Soc Ruben ! de segon bx
    1.
    a) ara/ a poqueta nit
    b) molt/ un fum
    c) ràpidament/ a la força
    d) fora/ a la dreta
    e) sí/ en efecte
    f) no/ de cap manera

    2.
    a)quan
    b)quant
    c)quan
    d)només
    e)no més

    ResponElimina
  22. soc andres

    1. Completa les oracions següents amb un adverbi i una locució adverbial de la classe indicada entre parèntesis:
    a) Vine (de temps) ara a ma casa.
    b) Corre (de quantitat)molt per la pista.
    c) Escriu (de manera) mold be l’exercici.
    d) Caminem (de lloc) per la cebra del recinte.
    e) si que (d’afirmació) tens tota la raó.
    f)jo no (de negació) estic disposada a suportar eixes bromes.

    2. Completa les següents oracions amb:
    quan o quant
    a) No m’espereu, no sé encara quan acabaré la faena.
    b) quant pagues al mes per fer natació?
    c) quan passe l’estiu, tornarem a fer passejades per la serra Mariola.
    no més o només
    d) Vés al forn i compra quant un pa.
    e) Crec que l’examen tindrà quant de deu preguntes.

    3. Uneix aquestes oracions amb conjuncions del tipus que s’indica.
    a) Vés-te’n a casa abans que comence a ploure. (temporal)
    b) Han portat les fotos que jo els he dit. (locativa)
    c) Compra creïlles i cebes. (copulativa)
    d) S’ha enfadat amb tu i le he li has parlat malament. (causal)
    e) Dóna-li records nostres que el veus. (condicional)

    4. Escriu els antònims d'aquestes paraules utilitzant els prefixos adients.
    exacte, precís, llegible, conforme, legal, necessari, moral, madur, lícit, muntar, funció, agradable.

    5. De quina classe són els adverbis i locucions adverbials següents?

    al costat, de seguida, bé, poc, bruscament, a la nit, una miqueta, davall, bona cosa, així

    6. Forma l’antònim de les paraules entre parèntesis afegint els prefixos in-, im- il-, des- i anti-.

    a) El camí estava intransitable (transitable) a causa de les pluges.
    b) Faig servir el microones per a descongelar(congelar) aliments.
    c) Andreu pensa que Joan és un home inmadur (madur).
    d) Em sembla inlogica (lògica) la resposta que has donat.
    e) Pintaré la paret amb un producte antihumanitad (humitat).

    7. Localitza els adverbis de les oracions següents i indica al costat la classe de CC.

    a) El convidat arribà tard a la inauguració.cc
    b) Si no pots aguantar-te, vés-te'n fora.
    c) La senyora respongué ràpidament a totes lescc preguntes.
    d) Menja poc i per això pren vitamines.cc
    e) L'encarregat deixà allí totes les peces de metall.cc

    8. Classifica els complements circumstancials següents segons l'element que en fa la funció (adverbi / locució / sintagma adverbial / sintagma nominal / oració preposicional).

    a) Ton pare arriba dilluns.
    b) Has estudiat prou.
    c) No isques al carrer.
    d) Aquesta nit plourà.
    e) Travessa el carrer per on et dic.
    f) A poc a poc solta l'accelerador.
    g) Viatjarà amb bona companyia.
    h) L'arrapà de dalt a baix.
    i) Ací lloguen apartaments.
    j) Se n'anà sense que s'adonaren.

    9. Completa amb r o rr els espais buits de les paraules següents:

    arrquebisbe
    cara
    arracada
    romànica
    hermètic
    ensabonar
    contrarevolució
    carro
    record
    antirobatori
    folre
    conreu
    Mont-roig
    senyera
    Almassora

    ResponElimina
  23. soooooooc nereeea
    3
    a comence a ploure
    b que
    c i cebes
    d perque
    e si

    ResponElimina