dilluns, 3 de maig del 2010

Treball de lectura

Per tal de recuperar la lectura de La mosca, has de fer el següent treball:

1. Fixa’t en la dedicatòria de la novel·la: "En memòria de Jokin". Saps qui és? Busca informació sobre el succés d’aquest jove.

2. Què sentia Isona davant el nou institut? Per què sentia vergonya dels pares?

3. Hi ha un element que apareix repetides vegades al llarg de la novel·la: la mosca. Així la trobem als versos de Brossa, que interrompen la trama diverses vegades; al mateix títol de l’obra; als somnis d’Isona; al llibre d’El senyor de les mosques, del qual han de fer un treball... Per què creus que aquest símbol s’intercala de manera insistent en la història d’Isona? Sabries dir què representa?

4. De què parla el llibre que els fa llegir el professor de literatura, “El senyor de les mosques”, de William Golding? Què pensava Isona d’aquesta novel·la?

5. Què diu la nota que, segons Joan, Marc ha deixat en l’ordinador?

6. El desenllaç de la novel·la és sorprenent i colpidor. Si no havies previst aquest final, què pensaves que s’esdevindria? Si en efecte l’havies previst, quins elements et permeteren suposar que alguna cosa de semblant passaria? Localitza al llarg de la novel·la elements, pensaments, records, etc. que donen pistes de la implicació d’Isona en el suïcidi del seu amic Marc.

7. Al llarg de la novel·la de Gemma Pasqual ens trobem moltes manifestacions i conceptes pertanyents a la nostra cultura, com ara grups musicals, cançons, escriptors, cantautors, conceptes populars..., encara que de vegades només siga per donar nom a carrers o instituts. Hem extret de la lectura alguns d’aquestos perquè en busques informació i així amplies el teu bagatge cultural: El cant dels ocells, Manuel de Pedrolo, El caganer, Obrint Pas, Ovidi Montllor i Pere Calders.

5 comentaris:

  1. 1-Sobre el reciente suicidio de Jokin Zeberio de 14 años. Rosa Virto, directora y profesora de historia del instituto Pío Baroja de Irún, apuesta por el alumnado como fuente de información clave para evitar situaciones de maltrato entre escolares.

    ResponElimina
  2. Soc Rubén !
    1-Sobre el reciente suicidio de Jokin Zeberio de 14 años. Rosa Virto, directora y profesora de historia del instituto Pío Baroja de Irún, apuesta por el alumnado como fuente de información clave para evitar situaciones de maltrato entre escolares.

    ResponElimina
  3. Sòc Sara. -2bx

    Jokin CL, nascut el 25 de setembre de 1989 en Hondarribia, cursava els seus estudis de Educació Secundària en l'institut Talaia de Hondarribia.
    Se suicidà a causa dels compayns de l'institut que l'insultaven i no el disaren viure.

    ResponElimina
  4. Rubén, fixa't bé en la pregunta. No contestes el que es demana. Sembla ser que només reprodueixes les paraules d'algú i, a més, en castellà. Recorda que has de fer els teus comentaris en valencià, clar que sí!

    ResponElimina
  5. Sara, ara ja només et queden sis preguntes per fer, tot i que pots buscar més informació per ampliar la teua resposta a la primera qüestió. Endavant!

    ResponElimina